« Back to the Sweden Forum

Utekväll utan att dricka.

Det är så härligt at vara ute, vara dum och ha roligt med kompisar. 
Men det känns ibland som det enda man kan gå och göra är att dricka på Fredag/Lördag kvällen!
Vilket i sej ja är roligt men inte varända gång och inte altid bra...

Så jag vill fråga vad andra svenskar gör för att ha roligt med en blandad grupp för utom at festa? :)

Jag kommer säkert komma och kommentera själv igen när jag har varit med kompisar mer nu när våren kommer igen :D

Report Topic

3 Replies

Sort Replies:

Reply by TEREZI

posted

Vi brukar hitta på massa saker som inte har med att dricka att göra, spelar mycket bowling och biljard, minigolf också ibland :P absolut lättare att hitta på saker att göra under sommaren och våren dock, när man kan vara ute mer.

Permalink Report Reply

Reply by Nea

posted

Själv så har jag nästan slutat hänga ute med folk just pågrund av att de endast vill festa.

Men som en annan här skrev så är andra saker man gjort typ bowling, minigolf och biljard.
Men själv har jag och några gått till nåt arcard då och då.  Detta beror väll på vart man bor då det inte är jätte vanliga i svergie.

Eller så har vi haft picknick men det är inte så lätt när de är kallt ^^

Permalink Report Reply

Reply by FangedValentine

posted

Båda av er har så rätt med bowlingen och de olika spel aktiviteterna, men de kan kostar en hel del (åtminstonde I min stad) så de här inte alltid alternativ som fins för mig :(
Kommer definitivt spara lite pengar för det till sen höst/vinter deta året so att det är ett alernativ :D

Nyligen samlades jag och några kompisar under ett äldre beton torn grej, gjorde en BYO fest/häng ut av det med en liten brasa med ved jag hade kvar från 2024's vinter så bras häng är något jag skrive ner på min aktivitets lista.

Jag har också funderat att försöka planera en måla/kreativ grej för att flera av dem jag känner har varit estet elever för, tror ni att det hade varit en dumb ide? kan see lite konstigt ut för bi paserand med 4 av oss med skisblok runt en kompis som posar 

Permalink Report Reply